24 Ocak 2012

Real Madrid'in Kazanma İhtimali?

Dünyada hangi futbolsevere sorsanız, ilk sıraya gözü kapalı bir biçimde Real Madrid-Barcelona maçlarını koyar her açıdan. Bu benim için de böyledir tabii. İki takımın kadro kalitesini hiç tartışmayacağım, tartışırsam çarpılırım zira. Benim için her El Clasico'da kimin forma giydiği pek umrumda olmaz. Bunun sebebi ise, o maçta sahaya çıkan 22 futbolcu da aynı kalitededir benim gözümde. Bu adamlar boşu boşuna dünyanın en iyi iki kulübünde forma giymiyorlar neticede.

Her ne kadar kadro kaliteleri, güç dengeleri aynı olmasına rağmen şu an bu iki takım arasında çok açık bir uçurum var, bunu kabul edelim. Bunu bir Real Madrid hayranı olarak söylüyorum. Real Madrid'in en iyi, en formda olduğu zamanda bile aşağı yukarı son dört senedir oynadıkları maçlarda kazanan çoğu zaman Barcelona olmuştur. Geçen yazmıştım, bu durum tıpkı Fenerbahçe-Galatasaray rekabetinde, Fenerbahçe'nin Kadıköy'de Galatasaray'a kurduğu üstünlük ile eş değer diye. Real Madrid'in farkı, Barcelona'ya karşı her yerde kaybediyorlar. Mekân pek fark etmiyor onlar için.

Hani klişe bir tabir vardır ya ; "son düdük çalmadan asla maç bitmez" işte bu tabir tam Real Madrid ile uyuşuyor. Özellikle Madrid'de oynanan son maçlarda "Bu sefer kazanacağız galiba" gözüyle baktıkları maçları kaybettiler hep. Deplasmanda ise durum daha vahim Real Madrid için, orada da yenilmekle kalmayıp, farklı mağlubiyetler de alabiliyor. 2010'da 5-0'lık bir sonuçla ayrılmışlardı sahadan mesela.

Son olarak, yazının başında "bu maçlarda kimin forma giydiği pek umrumda olmaz" demiştim ama şuna da değinmeden bitirmeyeyim yazıyı. Şayet Guardiola yarın maça Valdes ile başlarsa, bir ihtimal Real Madrid'in kazanma ihtimali olabilir...

2 yorum:

Shibi dedi ki...

yalnız valdes'le de başlaasak en sonunda yeniliyosunuz, çok büyük sbt. sdşfgkfşds.

Semih Tali dedi ki...

Bir ihtimal dedim zaten. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...