22 Ocak 2012

Çek bi' Özgür

 Yıllardır diğer takım taraftarlarının dillerine pelesenk ettikleri bir laf vardır ; "Fenerbahçe altyapısından futbolcu çıkmaz!" diye. Bunu ilk kim uydurduysa, çok yanlış bir laf etmiş. Çıkmaz olur mu? Elbette çıkar. Ankaraspor'a transfer olmadan önce hep duyuyorduk "Altyapı'da Özgür Çek diye bir çocuk var, gelecekte çok büyük işler yapacak" denirdi de inanmazdık. Ama hakikatten de öyleymiş. Bunu daha ilk maçtan gösterdi bizlere.

Türkiye'deki "genç oyuncu" algısı benim hep canımı sıkmıştır. 1991 doğumlu olmasına rağmen Özgür'e bile "genç" gözüyle bakılıyor. Hoş, Semih Şentürk'e 23-24 yaşındayken "Genç Semih" diyenlerin olduğu bir ortamda  bunu yadırgamamak gerek.

Özgür Çek'in Fenerbahçe formasını ilk sırtına geçirdiği maç, Gaziantepspor maçıydı. Ancak o maçta yalnızca bir dakika forma şansı bulduğu için o maç sayılmadı. O yüzden ilk resmi maçı, Konya Torku maçıydı. Belki bana inanmayacaksınız ama Konya maçının olduğu gün hava çok soğuktu ve maça gidip gitmeme konusunda epey kararsız kalmıştım. Özgür Çek'in forma giyeceğini duyunca sırf onu izlemek için tribündeki yerimi aldım. İlk maçı olmasına rağmen gayet başarılıydı, hiç sırıtmadı maç boyunca.

Böyle oyuncuların altyapıdan çıkıp gelip, A takımda forma giymeleri beni çok mutlu ediyor. Bunun bir diğer örneği de Recep Niyaz mesela...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...