10 Haziran 2011

Kombine Kart Satışları : Geçen Sezonlar & Bu Sezon

Kombine kart almanın sürekli bir avantajı vardır. Bütün bir sezon boyunca iç sahadaki maçları yerinde izlersin. Ve her şeyden önemlisi, kombinesi olmayan bir kişi sürekli bilet kovalamak derdindeyken, sen elini kolunu sallaya sallaya rahatça maça gidersin. Aslında kombine almanın en önemli artısı da bu bana göre.

Ben ilk kez iki sezon önce (2009/2010) Türk Telekom tribününden almıştım kombinemi ve ilk zamanları daha ilk kez kombine almış olmanın verdiği heyecanla maçları takip ediyordum. Ancak belli bir zaman geçtikten sonra kale arkasında maç izliyor olmak can sıkmaya başlamıştı. Şimdi ; "ulan peki daha önce maçları nereden izliyordun?" diye soracaksınız belki, evet daha önce de kale arkasında izledim maçları fakat ne bileyim, sezon sonuna doğru pek memnun kalmamıştım Türk Telekom tribününden. Geçen sezon belli sebeplerden ötürü alamamıştım kombine ve bir senelik aranın ardından yine Türk Telekom tribünündeki yerimi alacağım önümüzdeki sezon.

Gelelim işin maddi boyutuna ve satılan toplam bilet sayısına. Bu işi takip edenler, yani bu sezon kombine almayı hedefleyenler az çok biliyordur fiyatları. Geçen sezon kombine kart alanlara yine geçen sezonun fiyatlarından satış yapılmıştı ancak genel satış zamanı fiyatlara %5 zam yapıldı. Yani aldığım kombine bana 750 liraya gelmiş oldu. Esasında ben kale arkasından değil de, Fenerium Üst tribününden alacaktım ancak o tribünde yerler çabuk tükendiği için mecbur buradan aldık yine.

Fenerium Üst tribünündeki kombineler tükendi dedik ve aynı durum, Maraton tribünü içinde geçerli tabii. Bu sezon inanılmaz bir ilgisi var taraftarın. Şu an resmi bir açıklama yapılmamakla beraber toplam satılan kombine sayısının 32 bin civarında olduğu söyleniyor. E bunda gelen şampiyonluğun etkisi oldukça fazla. Gerçi bu takım, bu sene şampiyon olmasaydı bile yine satışlar inanılmaz düzeyde olacaktı büyük ihtimalle. Bunun en basit örneği olarak ise geçtiğimiz dört sezonu örnek gösterebiliriz. 2007 yılından bu güne kadar olan süreçte sezon başına ortalama 25-26 bin dolaylarında kombine satıldı. Ki bu da ciddi bir başarıdır yani. O açıdan hem taraftarı, hem de yönetimi kutlamak gerekir diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...