18 Haziran 2011

Galatasaray Taraftarının Büyüklük Anlayışı

Başlık ne denli doğru oldu bilemiyorum ama şöyle bir gerçek var öncelikle. Hani bu söylediklerim biraz ağır gelebilir ama, çıkıpta kimse bana "Galatasaray'ın çok büyük taraftarı var" demesin. Hayatımda ilk kez basketbol maçına gittim bugün ve hâliyle maçı Galatasaraylı taraftarların içinde izledim. Muhakkak benim için çok sıkıntılı bir maç oldu zira ama genel olarak güzel bir maç olmuştu.

Neyse, benim değinmek istediğim konuya gelelim esas. Serinin 6. maçı olunca ve seri e Fenerbahçe 3-2 olunca, Galatasaraylı taraftarların ilgisi de bayağı yoğun olmuştu maça. İlk çeyreğin birkaç dakikasını bir kenara koyarsak, ilk çeyreğin son dakikalarından, maçın sonuna kadar olan süreçte Galatasaray taraftarı gerçekten berbattı diyebilirim. Hani tamam, kendi takımlarını çok iyi bir biçimde destekliyorlar belki ama "rakibe saygı" diye bir şey göremedim ben maçta. O yüzden, yukarıda da dediğim gibi, kimse bana çıkıp "Galatasaray'ın çok büyük taraftarı var" demesin. Derse kalbini kırarım zira. Şimdi diyeceksiniz ; "Sinan Erdem'de siz aynı şeyleri yapmadınız mı?" Hayır efendim yapılmadı, oturun bu seri boyunca Sinan Erdem'de oynan tüm maçları baştan sona izleyin ve ne demek istediğimi o zaman anlarsınız zaten.

Maçın sonunda mağlup olmuşsun rakibine ve şampiyonluğu kaybetmişsin. Sonrasında çıkmış, "iyi gün taraftarı değiliz" görüntüsü vermeye çalışıyorsun ancak, öbür yandan da şampiyon olan rakibine saygı duymayıp, sahaya yabancı madde yağdırıyorsun. O yüzden kimse bana "Galatasaray'ın çok büyük taraftarı var" demesin. Ha bir de şöyle bir durum var, maç bitmiş, yabancı maddeler sahaya yağmış ve doğal olarak Fenerbahçeli oyuncular da soyunma odasından çıkmamışlar ve sen kalkıp "Fener pabucu yarım çık dışarıya oynayalım" diye tezahürat yapıyorsun. Bu sene zaten her branşta size üstünlük sağlamadık mı? Eee daha neyin mücadelesini veriyorsunuz ki siz?

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Rakibe saygi konusunda yazi dosenmis bir fenerbahceli... adama gulerler lan!

Adsız dedi ki...

ilk bastan söleyim yapılan seyler tamamen yanlıs zaten maca gelenler basketbol seyircisinden cok futbol seyircisi sahaya yabancı madde atmaymıs küfürmüs bunlar hep futboldan gelen seyler burda seyirciyi savunacak herhangi birsey göremiyorum
yalnız bu olayın bütün takımlar tarafından yapıldıgınıda kabul etmek gerekir yazında sinan erdem de böyle bir sey olmadı diyorsun ama ben tv den izlerken edilen küfürleri duyuyorum mac bitiminde soyunma odasına giderken polisin oyuculara bozuk para vs gelmesin diye kaldırdıkları kalkanları görüyorum. bunlar var cünkü türkiyede herhangi bir taraftarın diger taraftara saygısı yok bunun renkle alakası yok su yazın bile renkler üstüne kurulmus fanatik bir yazı
ayrıca bunu yazan adama sorarlar o zaman 3 sene önce efes pilsen sampiyon olunca hangi "büyük" taraftar grubu sahaya girdi oyunculara saldırdı, bozuk para attı , soyunma odasını basmaya kalktı oyuncular sahaya cıkıp kupasını almak icin (salon bosaltılmak zorunda oldugu icin) uzun süre soyunma odasında beklemek zorunda kaldı diye buna cevap olarak o birkac capulcuydu kendini bilmezdi diyebilirsin yada fenerbahce spor külübünün şükrü saracoglunda olan olaylar da dedigi gibi bazı rakip takım taraftarları fenerbahce forması giyip olay cıkardı da diye bilirsin ama bu sadece kendini kandırmaktan ibaret olur
sonucta bu olaylar her sahada herhangi bir takımın taraftarları tarafından yapılıyor.
günümüzde türkiyede büyük taraftarlık diye bir sey yok onlar eskide kalmıs günümüzün medyası baskanları ve oyuncularıylada geri gelecek bir olgu degil.
sonuc olarak senin yazdıgın bu yazı herkesin ortak paydası olan bir soruna tek tarflı bakan sadece karsı tarafı suclamaya asagılamaya yönelik fanatikce bir yazı olmus. kimilerinin bozuk parayla yaptıgını sende kelimlerle yapmıssın
( bu arada yazındaki bir yanlısı düzeltmek istiyorum gs taraftarı önceki 2 mactada o salonu tamamen doldurmuslardı sırf seri 3-2 oldu diye orda degillerdi)

iSonKa dedi ki...

İki yıl önce Efes Pilsen maçında olanları iyi hatırlamak lazım.GS'nin taraftarı neyse FB taraftarı da maalesef farksız değil

Unknown dedi ki...

10 numara olmuş Semih. Eline sağlık. Gittiğin ilk basketbol maçının da truva olması iyimiş bak :) Seneye seni de salonlarda görmek isteriz.

Adsız dedi ki...

Öncelikle bir Galatasaray'lı olarak sizi ve Fenerbahçe'yi başarısından ötürü tebrik ediyorum. Ancak "Rakibe saygı" göremedim ben demişsiniz. Ben de son iki maçtaydım ve son maçta rakibe nasıl bir saygısızlık yapıldığını düşündüğünüzü anlamış değilim. Maç içerisinde taraftarın saygısızlık diye nitelendirilebilecek tepki gösterdiği pozisyonların, hakemlerin bir kaç tartışmalı kararlarına karşı olduğunu düşünüyorum. Atılan yabancı maddeler de bu kararlara gösterilen tepkinin eseriydi ve yanlıştı. Ne maç öncesi Tarence Kinsey'in soyuma odasına giderken yaptığı el kol hareketlerine ne de maç içerisinde Tutku'nun teknik faul aldığı pozisyonda Ömer Onan tarafından atılan şamara taraftar herhangi bir küfür etmemiş sadece ıslıkla veya yuhalayarak tepkisini koymuştur. Topluca söylenen ve sonunda küfür olan bazı tezahüratlar yapılmıştır ancak bunların Sinan Erdem'de yapılmadığını söyleyemeyiz diye düşünüyorum. Sırf bu yüzdende Galatasaray'ın çok büyük taraftarı yok demenin de biraz haksızlık olduğunu düşünüyorum. Saygısızlık maç sonu için söylenmiş bir söz ise o konuda haklı olduğunuzu söyleyebilirim. Ancak ben ve benim gibi arenadan ayrılan binlerce kişiyi yazınızda ayrı tutsaydınız keşke. Zira belli başlı grupların yapmış olduğu eylemleri tüm taraftara mal etmeyi ben kendi adıma doğru bulmuyorum, aynı Sinan Erdem'de soyunma odasına giden Galatasaray oyuncularına atılanları tüm Fenerbahçe taraftarına mal etmediğim gibi. Beklediğiniz "rakibe saygı" kavramının ne olduğunu, Galatasaray taraftarının bunu nasıl yapmadığını ve Fenerbahçe taraftarının bunu Sinan Erdem'de nasıl yaptığını biraz açıklarsanız sevinirim. Saygılar. Fatih Onur.

Semih Tali dedi ki...

Arkadaşlar öncelikle şunu söyleyeyim. Ben buraya ilk veya hadi bilemediniz ikinci kez böyle fanatikçe bir yazı yazıyorum. Şu "rakibe saygı" konusuna da açıklık getireyim ayrıca. Sen şampiyon olan takıma kalkmış utanmadan yabancı madde yağdırıyorsun ve bir de çıkmış "Fener pabucu yarım tezahüratı" yapıyorsun. Bu tamamen yanlış. Bu seride aynı şeyler Sinan Erdem'de de olsa, bunu kabullenemezdim. Kaldı ki iki sene önce Efes Pilsen şampiyon olduğunda olanları da biliyorum. O olaylar da çok yanlıştı. Hani o zaman Fenerbahçe taraftarının yaptığı yanlışsa, bu da yanlıştır. O yüzden çıkıpta iki sene önceki olayları savunmayacağım, haklısınız o konuda.

Evet, olayı bütün Galatasaray taraftarına mâl etmek ebette ağır oldu biraz ama durum bu. Kurunun yanında yaşta yandı diyebiliriz bunun için.

Bu arada ilk yorum atan @ Adsız ;
Pardon ama bir Fenerbahçeli blogunda hele ki Galatasaray maçından sonra objektiflik beklemek sence biraz aptallık olmaz mı?

Adsız dedi ki...

Mantarlkı kekmi yediniz 2 sene önce Efes pilsenli oyuncuları kim dövdü Efespilsene tahmül edemeyen,Gaziantepe,Gençlerbirliğine tahamül edemeyen taraftar Galatasaraya ne yapar...
Doğru davranışmı hayır yanlış.

Semih Tali dedi ki...

@ Adsız

Bir önceki yorumumu oku bi' istersen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...