18 Temmuz 2011

Mucizenin Adı : Japonya

Dünya Kupası başlamadan evvel çıkıpta "Bu kupayı Japonya kazanır" deseydiniz, size bariz bir biçimde gülerdi herkes. Ancak grup maçlarından, finale kadar olan süreçte neredeyse her maçta çok güzel top oynadılar. Tabii buna rağmen ben finale kadar geleceklerini hiç sanmıyordum. Çeyrek finalde Almanya'yı eledikten sonra bazı şeylerin sinyallerini vermişlerdi ama yine de işleri zordu. Yarı finalde İsveç'i de eleyince, artık önlerinde yalnızca bir maç kalmıştı ve o maçta da rakip ABD'ydi. 

Nereden bakarsanız bakın, ülke olarak toplam 7 milyon lisanlı kadın futbolcuya sahip bir takımla karşı karşıya geleceklerdi. Ben maç öncesinde doğal olarak ABD'yi favori görüyordum ve maça da beklenildiği gibi başladılar. Maç boyunca yakaladıkları pozisyonları değerlendirebilselerdi, ABD için çok rahat bir final maçı olacaktı büyük ihtimalle lakin olmayınca olmuyor işte. Japonya uzatmalara kadar direndi bir şekilde ve buna rağmen 104'de Morgan'ın golü her şeyi değiştirmişti onlar için.

 Tâ ki 116'da Sawa sahneye çıkana kadar. Hoş, maç 2-1 devam ederken ben 113. dakikada uykuma yenik düşüp maçı kapatmıştım ve penaltıları görememiştim ama Japonya gerçekten büyük bir işe imza attı dün akşam. Haklarını teslim etmek lazım sonuna kadar. Ayrıca "Altın Eldiven" ödülünü Hope Solo kazanmış dün akşam. Onu da tebrik edelim unutmadan.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...