31 Temmuz 2011

2014 Dünya Kupası Eleme Grupları

Dünya Kupası eleme grupları bugün itibariyle belli oldu. Kuralar çekilmeden önce doğal olarak milli takımın kolay bir gruba düşmesini istiyordum ve sanırım fena da bir gruba düşmedik. Yani geçen turnuvalardaki gruplara kıyasla, daha kolay bir gruba düştüğümüzü söyleyebilirim. Benim en çok merak ettiğim konu, birinci torbadan rakibimizin kimin olacağıydı. Yunanistan, Norveç ve Hırvatistan gibi takımlar dururken, Hollanda ile eşleştik.

Diğer torbalardan gelen rakiplere bakmak gerekirse de, üçüncü torbadan İsrail veya Belarus'un gelmesini istiyordum ancak oradan Macaristan çıktı karşımıza. Üçüncü torbadan Macaristan'ın çıkması iyi mi oldu, kötü mü oldu bilmiyorum açıkçası. Euro 2008 elemelerinde de Macaristan ile eşleşmiştik ve o vakit çok rahat kazanmıştık o iki maçı. Tabii şu an durum çok farklı. Şimdi, o zaman olduğu gibi bu kadar pozitif futbol oynayamıyoruz. Bu belki dezavantaj olabilir bizim için. Hollanda'dan sonra grup ikinciliği için muhtemelen Macaristan ile çekişiriz bence.

Dördüncü torbadan İskoçya'yı bekliyordum, Romanya çıktı buradan da. Bu arada belirteyim, kuralar çekilmeden önce twitter'da yaptığım tahminde yalnızca Hollanda ile Andorra'yı bilebildim. Yani o yüzden beklediğim takımları yazıyorum, yanlış anlaşılmasın. Romanya ile aynı gruba düşmemiz çok iyi oldu esasında. Zira artık o eski Romanya'dan pek eser yok şu sıralar. Euro 2008 sonrasında inanılmaz bir düşüş sürecine girdiler ve hâlâ da toparlayabilmiş değiller.

Beşinci torbanın en zayıf takımı şüphesiz Faroe Adaları'ydı. Bu yüzden onlarla eşleşseydik çok güzel olacaktı, ama olmadı.  O torbadan Estonya ile eşleştik nihayetinde. Estonya'nın biraz 'sert kaya' olduğunu belirtmekte fayda var. Pek fazla ön plana çıkan bir futbol oynamıyor belki ama çok büyük sürprizlere imza atabiliyorlar yeri geldiğinde. Macaristan örneğinde olduğu gibi, Estonya ile de Dünya Kupası eleme gruplarında karşı karşıya gelmiştik o zaman ve Talinn'deki maç baya zorlu geçmişti bizim açımızdan.

Altıncı torbanın en zayıf takımları San Marino ile Andorra'ydı, buradan da Andorra ile eşleştik ve açıkçası bu beni oldukça sevindirdi. Milli takımın uzun bir süredir böyle 'çantada keklik' rakiplerle eşleşememe sorunu vardı, neyse ki bu sefer şeytanın bacağını kırdık. Andorra ile yapacağımız iki maçta 6 puanımız garanti olacak yani.

Öte yandan grubun sıralaması ile de iki kelam laf etmek gerekirse, Hollanda bu grubu kesin lider tamamlayacaktır. Hatta ben 10'da 10 yapacaklarını düşünüyorum. Macaristan ile biz ikincilik için çekişiriz ancak bizi ne kadar zorlayabilirler, işte o biraz tartışılır. Geri kalan sıralamaysa Estonya, Romanya ve Andorra şeklinde olur.

1 yorum:

Eren Evren- Gezgin Avukat dedi ki...

Dikkat Edilmesi gereken konu, artık ikinci olmak playy off oynamak için de yetmiyor. 9 takımın içindeki en kötü ikinci de Dünya Kupasına elveda diyor. Eren Evren

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...