10 Temmuz 2011

Dram

"Öyle oldu böyle oldu" derken, Kadınlar Dünya Kupası'nda çeyrek final maçlarını da yarıladık dün itibariyle. İki maç vardı dün ve bu oynanan iki maçta rahatlıkla hakkını verdi diyebilirim. Maç sırasına göre gidecek olursak ; günün ilk maçı İngiltere-Fransa'ydı. İki takımın arasında öyle baktığımız zaman pek aman aman bir güç farkı yoktu belki ancak Fransa biraz daha ön plandaydı. Hatta bunu çeyrek final maçlarını değerlendirirken de söyledim. Gerçi her ne kadar Fransa'yı favori görsem de, maça iyi başlayan taraf İngiltere olmuştu ve beni bir nevi ters köşeye yatırdılar oynadıkları oyunla. Maça Fransa'ya nazaran daha istekli başladılar. Üzerine bir gol de bulunca, kendi kendime "artık İngiltere bu maçı vermez" dedim ama beni yine yanılttılar.

Ayrıca İngiltere'nin attığı gole de biraz değinecek olursak, bu turnuvada şu güne kadar o kadar gol atıldı ve atılan gollerin bir çoğu güzeldi ancak bu gol yani Jill Scott'un golü ayrı bir güzeldi bana göre. Öbür yandan Bussaglia'nın attığı gol de şahaneydi. Onun da hakkını yemeyelim şimdi.

Bir de ben Kelly Smith için ayrı bir parantez açmak istiyorum. Kendisi gerçekten çok büyük bir oyuncu. Bunu bir kez daha ispatladı dün. İngiltere'nin maçta değişiklik hakkı bitmişti ve hâl böyle olunca sakat sakat, tek ayakla bütün devre oynamasını takdir ettim. Üzerine penaltı atışlarında da penaltıyı gole çevirmesi tek kelimeyle ; inanılmaz. Ancak penaltılar sonunda kazanan Fransa'ydı işte. İngilizler tam kazanacakken, bir an da kaybeden taraf oldular.

Günün son maçı Almanya-Japonya maçıydı. Bu maç için benim gözümde kesin favori Almanya'ydı ancak o maçta da ters köşeye yattık. Gerçi Almanya'nın şu güne kadar oynadığı futbolla Japonya'yı elemesi çok zor bir olasılık olarak görülüyordu ve nitekim Japonya maçı onlar için yolun sonu oldu artık bir yerde. Almanya için eleştirdiğim bir konu var. Silvia Neid tamam büyük hoca vs. falan ama bu turnuvada bence çok büyük yanlışlar yaptı. Bajramaj mesela. Bütün turnuva boyunca Bajramaj'a çok az forma şansı verdi ve en azından biraz daha şans tanısaydı, biraz daha farklı olabilirdi belki şu an durum. Keza aynı şekilde Popp konusunda da -Japonya maçı için söylüyorum bunu- maçın sonlarına doğru oyuna sürmesi yanlıştı. Tabii böyle diyoruz biz ama giden gitti artık. Japonya'da çok önemli bir iş başardı hakikatten. Haklarını teslim etmek lazım. Bundan sonra yarı finalde ne yaparlar bilemiyorum fakat bu turnuvada şu an itibariyle büyük işlere imza attılar bile.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...