19 Şubat 2012

Türk Futbolunun En Büyük Sorunu : Kötü Zeminler

Şüphesiz ki futbol, iyi bir zeminde oynanınca zevk verir. Hem görüntü açısından, hem de futbol kalitesi açısından. Hep "Türk futbolu şöyle, Türk futbolu böyle" diye zilyon tane bahane üretir dururuz. Bana göre Türk futbolunun en büyük sorunu ne kulüplerin izlediği transfer politikası, ne de altyapıya yeterli değerin verilmemesidir. Kesinlikle her şeyden önce Türk futbolunun en büyük sorunu şu kötü zeminlerdir.

Kimse bana "e bu kulüplerin imkanları ortada, bir de zemin için mi para harcasınlar?" demesin. Üçüncü lig takımlarına filan sözüm yok da, gerek Süper Lig'de, gerekse de Bank Asya 1.Lig'de mücadele eden takımlarının zeminlerinin iyi olması şart yani. Avrupa'da bizden başka bu kadar kötü zeminlere sahip başka bir ülke var mıdır, sanmıyorum açıkçası. Rusya'da bile o kadar çetin geçen kış aylarına rağmen statların zeminleri, bizimkilere nazaran kat be kat daha iyi. Çünkü adamların neredeyse tüm statlarında alttan ısıtma sistemi diye bir şey var.

Türkiye'de de kış ayları sert geçiyor ama Rusya ile kendimizi kıyasladığımızda aramızda dağlar kadar fark var, bu çok açık bir şekilde ortada. 1.Lig'i geçtim, Süper Lig'de bile Fenerbahçe, Galatasaray, Kayseri, Sivas ve Bursa dışında hiçbir kulübün stadında alttan ısıtma sistemi yok yanılmıyorsam.1.Lig'e hiç değinmiyorum bile. Orada durum daha da beter. Mesela dün Erciyesspor-Karşıyaka maçının oynandığı sahada zemin, içler acısıydı. Keza bugün Elazığspor maçındaki görüntü de Erciyesspor maçından farksızdı.

Bana sorarsanız Federasyonun bu zemin hadisesine bir çözüm bulması gerekiyor. Zemini aşırı derecede kötü olan statlarda maç oynatmamak gibi bir kural getirebilirler mesela. Kulüpler de 1-2 transfer daha az yapıp, zeminlerine biraz önem verseler, her şey daha güzel olacak Türk futbolu açısından.

2 yorum:

Samet Zinciroğulları dedi ki...

Avrupa'nın önde gelen liglerinde üst düzey maçların hepsi halı gibi sahalarda oynanıyor bizde ise tam tersi,gerekirse federasyon olarak resti çekiceksin zeminini düzeltmediğin sürece maçı başka stadda oynatıyorum diyceksin.Gör bak tüm zeminler nasıl güzel hale geliyor

Semih Tali dedi ki...

Öyle yapılması gerekiyor ama hiçbiri bunu demeye cesaret edemiyor nedense.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...