17 Ağustos 2011

Ah Wenger Vah Wenger

Uzun zamandır böyle bir yazı yazmak istiyordum fakat bir türlü fırsat olmamıştı. Dün oynanan Udinese maçında takımın oynadığı oyuna şahit olunca, dayanamadım ve bu yazıyı yazmaya karar verdim nihayetinde. Hoş, Udinese maçının yalnızca ikinci yarısını izleyebildim ancak, o bile kafamda bir şeylerin şekillenmesine yetti de arttı bile. Benim bu yazıyı yazmamdaki asıl neden, Udinese maçı hakkındaki düşüncelerimi beyan etmek değil, bu yazıyı bir nevi Arsene Wenger'i eleştirme yazısı olarak da algılayabilirsiniz.

Bundan 15 sene önce takımın başına geçtiğinde Arsenal'ı dar bütçesine ve onca sıkıntıya rağmen şu günlere kadar getirmesine ve bugüne kadar kazandırdığı oyuncuları ve bu oyunculardan kazandırdığı paraları asla görmezden gelemem. Böyle bir şey yapmaya kalkışsam, adamı allah çarpar şimdi, gerçekçi olmak lazım yani o konuda. Bugüne kadar Arsenal'a kazandırdıklarının yanında kaybettirdiği bir sürü şey var mesela. Bu durum her yerde böyledir, insanların doğrularından çok, yanlışları hep dikkat çeker ya, işte Wenger için de öyle bir durum söz konusu. En basitinden, takım yedi sezondur tek kupa bile kazanamadı. 2004'te gelen şampiyonluktan belli zaman sonra Emirates'in yapımı falan derken, takım bir süre mali kriz içine girer gibi oldu. İşte o süreçten sonra Arsene Wenger'de kemerleri sıkmak zorunda kalmıştı hâliyle.

Aradan onca zaman geçmesine rağmen Arsene Wenger bu huyundan vazgeçmedi ve kaç senedir takıma adamakıllı transfer yapılmıyor. Takıma yeni oyuncular takviye edilmedikçe de takım daha çok geriye gitmeye başladı ve hâlâ da gidiyor bana sorarsanız. İngilizlerin 'istikrar' konusunda ısrarcı olmalarını da anlayamıyorum ayrıca. Takım kötü gitmesine rağmen, kaç senedir kupa kaldıramamasına rağmen hâlâ yola Arsene Wnger ile devam ediliyor. E o da bir yere kadar artık. Bu saatten sonra Arsene Wenger ile yolların ayrılması gerektiğini düşünüyorum ben. Hem böyle olursa, takıma yine bir yararı dokunur belki.

Bir de son olarak, Wenger'in genç oyuncu fetişizmi çok canımı sıkıyor, bunu da belirtmeden yapamayacağım. Tamam, takımı gençleştirme çabaları yahut geleceğe yatırım olarak transferler yapabilirsin takıma fakat, Wenger bu durumu abartıyor sanki biraz.

1 yorum:

erk dedi ki...

Hani bu yazıyıp yazıp da, sonra endüstriyel futboldan şikayet ederseniz bilin ki tutarsızlığa düşersiniz.

Sizce Premier Lig'de yabancı sermayeye ait olmayan kaç takım var? FIFA kriterlerine uyan takım sayısı kaçtır ? Arsenal'in rakipleri; City, Tottenham, United, Pool, Chelsea; Arsenal'dan kaç kat fazla para harcadılar transfere geçtiğimiz 10 sene içerisinde haberiniz var mı? Arsene Wenger'e ayrılan bütçeden haberimiz var mı?

Hayat bir menecerlik oyunu değil. Elinizde birbirine inanan genç oyunculardan bir takım varken ve Fransa'dan 2 sene önce Belçika'dan 3-4 sene önce getirdiğniz çocuk daha fazla para kazanmak için başka bir yere gitmek istiyorken, ne kadar rekabet edebilirsiniz?

Wenger Ashley Cole'u yarattı Chelsea aklını çelip aldı, Clichy'yi yarattı City aklını çelip aldı. Toure, Adebayor, Fabregas, Vieira, Henry, Overmars kaçını tutabildi takımda Wenger?

Beğenmediğiniz genç fetişizmi sayesinde bu takım kaç sezondur sektirmeden Şampiyonlar Ligi oynayıp bütçesini denkleştirebiliyor, bu yüzden zarar etmiyor. Yapılan transferler ya Wenger'in bağlantıları sayesinde yaptığı keşifler oluyor - ya sözleşmesi biten oyuncular. Pahalı bir transfer yapılıyorsa başka bir oyuncu kesinlikle satılmış oluyor.

Evet, Fabregas'ın gidişiyle RvP'nin cezasıyla çok kötü yakalandılar. Ama Arsenal, bir takım - ve verdikleri mücadeleyi de ben onurlu buluyorum. Bu bütçeye daha iyi bir iş çıkartabilecek teknik direktör de tanımıyorum.

Wenger'i eleştirecekseniz bana şu-şu-şu transferde hatalar yaptı - elinde şu varken şunu oynatıyor - şöyle bir hata yaptı diye açıklamanız gerekir. En azından tutarlı olmak istiyorsanız. Wenger, muadillerine göre gerçekten çok daha az hata yapıyor. En son yüklü para yatırdığı futbolcu Walcott idi. (15 milyon euro)

Newcastle, aynı parayı küme düştüğü sezon Jonas Gutierrez'e verdi.

Liverpool'un Downing'e bağladığı 20 milyon "pound"dan bahsetmiyorum bile.

Wenger gitsin mi?...

tövbe estafurullah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...