17 Mayıs 2011

Yazmak Ya Da Yazmamak

Aslına bakarsanız, şu son iki saate kadar, aklımın ucundan bile geçmiyordu böyle bir yazı yazmak. Bu yazıyı yazmamdaki en temel neden, formspring'de gelen bir mesajdan kaynaklı bir durum. Mesajın içeriğinde bugüne kadar buraya yazdığım yazıların tamamen zorlama yazılar olduğu ve benim yazdığım yazılarda masal anlattığım, hatta gerçekçi olmadığım yönünde bir sürü şey vardı. Her şeyi bir kenara bırakıp, bu yazıdan bağımsız olarak şunu söylemek lazım ki, biz millet olarak bir şeyi eleştirmeyi, en ufak bir hatayı insanların gözüne sokmaya bayılan bir toplumuz. Olumlu ya da olumsuz, bir şekilde eleştiri yapmayı çok seviyoruz yani. Bu paragraf için uzun lafın kısası, blog yazarları arasında eleştirilerden nasibini alanlar arasına ben de katıldım diyebilirim en azından kendi adıma.

Blog yazan herkes bilir. Blog tutmanın veya işte blog yazmanın özü şudur ; açtığın blogda dilediğin gibi sadece kendi fikirlerini, tamamen amatör olarak görüşlerini kaleme alırsın ve yayınlarsın. Sonra insanlar bu yazdığın şeyi okur ve gerektiği yerde fikir alışverişinde bulunursun karşılıklı olarak. Blog yazmanın temeli budur aslında. Ama bizim ülkemizde bu durum çok farklı bana göre. Şu açıdan farklı ; öncelikli olarak blog tutan/yazan kişilere çok farklı bir gözle bakıldığını düşünüyorum ben. Mesela sen bir yazıya emek vermişsin, o kadar yazmışsın, çabalamışsın ancak karşındaki insan, eleştirmek için bile olsa, çıkıp o yazıya demediğini bırakabiliyor.Yani bunun örneklerine birçok kez şahit olduk. Bazı insanlar, bu işin tamamen amatörce bir şey olduğunu unutuyor net bir biçimde ama neyse. En azından blogları düzenli olarak takip eden insanlar, ne demek istediğimi anlıyorlardır üç aşağı beş yukarı.

Ben blog yazma işini tamamen zevk için yapıyorum. Tamamen arşiv amaçlı. Aman herkes beni takip etsin, en çok benim yazılarım okunsun diye de bir amacım yok asla. Hâl böyle olunca, okuyucunun da yazıyı yazan kişiye en azından saygı göstermesi gerektiğini düşünüyorum. Yani bu olay sadece benim için değil, blog yazan herkes için geçerli bir durum.

Sonuç olarak, öyle uzun uzun paragraf paragraf lafı uzatıp, insanların canını sıkmak istemiyorum boş yere. Demem o ki, yapılan işe, en azından biraz saygı gösterelim. Bunu yapmak sanırım pek fazla zor bir şey olmasa gerek?

Şunu da söylemekte yarar var ayrıca. Ben bu yazıyı, gelen malum mesaja cevap olarak yazmadım, o işin bonus kısmı oldu biraz açıkçası. Bununda bilinmesini isterim. Sonra yanlış anlaşılma olmasın yani.

1 yorum:

ygtylmz dedi ki...

Şu sıralar bloga sürekli fotoğraf, video ekle. Kısa kısa yazılar ekle. Blogu zevkli bir hale getir. Belli bir kitlen oluşsun. Yabancı takımların sitelerine gir. Anterenman fotoğraflarından bile bir konu yaratırsın. Böyle blog tutulmaz. Zaten tutamıyorsun :) Aktif değilsin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...